torsdag 15. desember 2011

Enkel julepynt

Allerede i fjor kom jeg over et tips til julepynt som man enkelt kan lage selv, men først i år fikk jeg gjort noe med det. Fjorårets høygravide og temmelig reduserte utgave av meg selv orket ikke, men i år måtte jeg bare prøve. Har sett at flere der ute har plukket opp idèen, og her er min versjon;




Fimoleire + hekleduk = fint!

Synes jeg iallefall;)
Fin juleverksted-aktivitet for de minste også, sånn i innspurten nå før jul!

På tampen her slenger jeg på oppskriften på stjernekjeksene som jeg bakte her om dagen, etter at flere har spurt om jeg kan dele. Og det er klart jeg kan, er det ikke derfor man blogger da? ;)

STJERNEKJEKS
100 gram smør
2,5 dl sukker
1 stort egg
5 dl hvetemel
1 ts vaniljesukker
1/2 ts bakepulver
2 ss melk

Rør smør og sukker. Ha i egg og rør godt. Ha i resten og elt deigen. Pakk den i plast og sett i kjøleskap minst en time før bruk. Kjevle ut deigen og stans ut kjeksene. Stekes ved 180 grader i ca 10 minutter, til de begynner å bli litt gyldne. Bak gjerne dobbel porsjon;)
(Oppskriften er fra Paul Løwe, og hentet fra KK)

5 kommentarer:

  1. Fine de er ♥
    Jeg har laget slike i Fimo jeg og, men mine fikk liksom litt rosaskjær i ovnen!
    Syns ikke så godt, men jeg ser det, og det irriterer meg litt;)

    Ha en fin kveld!

    Klem line

    SvarSlett
  2. Så nydelig julepynt!! Virkelig lekkert! Kanskje fine å bruke som til fra lapp også? :)

    Takk for oppskriften. Om ånden kommer over meg i helgen slår jeg kanskje til! ;)

    SvarSlett
  3. Hei Janne!

    Bloggen din har fanget vår oppmerksomhet på grunn av kvaliteten av oppskriftene. Vi ville bli glade hvis du ønsker å bli med i Alleoppskrifter.no, slik at vi kunne koble til den.

    Alleoppskrifter er en søkemotor som samler de beste norske matlaging nettsteder og blogger fra Internett.

    Flere hundre blogger er allerede registrert her og dra nytte av den trafikken vi sender til sine blogger og nettsteder.

    For å bli med Alleoppskrifter, bare gå til http://www.alleoppskrifter.no/ga-med-i-matbloggtoppen

    Ha en fin dag!

    Vennlig hilsen,
    Elin
    Alleoppskrifter.no

    SvarSlett